Header Ad

Categories

Få maks ut av treningsøkten!

Man trener og setter seg mål av forskjellige årsaker. Visste du at det ikke er så alt for mye trening som skal til for å forbedre helsen? Minst like viktig som selve treningen er hva du spiser etter du har trent. Her får du svaret på hva du bør spise etter trening, og når.

Riktig mat = bra resultat

Tren og spis riktig etter trening. Fit BombzProteiner og karbohydrater er viktige næringsstoffer man bør få i seg etter trening. Proteiner er med på å bygge opp, og reparere musklene etter en treningsøkt. Karbohydrater er det viktigste næringsstoffet for restitusjon. Sunt fett er også en god kilde til energi som man trenger etter en økt. Proteiner og karbohydrater bidrar til at du kan oppnå en optimal restitusjon, noe som er viktig for blant annet å forhindre belastningsskader, og for at kroppen raskere skal få restituert slik at du raskere blir klar til en ny treningsøkt. Da er det store spørsmålet; hvilken mat inneholder proteiner og karbohydrater, gjerne også umettet fett, og hvor lenge etter trening bør man egentlig vente med å spise?Tren og spis riktig etter trening. Fit BombzMat som er bra å spise etter trening kan være mangt, og du kan lage mye godt av ingrediensene. Proteinrik mat kan være rent kjøtt, kylling, bønner og linser. Grovt brød med et proteinrikt pålegg som skinke gir deg også mye proteiner, eller egg som du kan lage til en omelett. Les mer om oppskrifter til proteinrik mat her. Frukt og meieriprodukter inneholder mye karbohydrater. Du kan lage deg en smoothie av yoghurt, frukt og bær. Spis gjerne banan, eller lag deg bananpannekaker. Mat som inneholder umettet fett er fet fisk som ørret, laks og makrell. Avocado inneholder også mye bra fett, samt nøtter.
Man må også huske på å fylle kroppen med væske! Under treningsøkten mister man mye av dette, så pass på å få i deg rikelig med vann etter, og gjerne under økten.

Så avgjørende er tiden fra endt treningsøkt til matinntak

Tren og spis riktig etter trening. Fit BombzKroppen forbrenner mye når man trener, derfor er det viktig å fylle på med mat igjen så snart som mulig. Man bør spise innen 30 minutter etter treningsøkten. Grunnen til dette er at kroppen raskere tar opp næringsstoffer rett etter en treningsøkt. Hvis du venter for lenge med å spise kan restitusjonstiden ta lenger tid. Med andre ord; det kan ta lenger tid før kroppen er klar til å trene igjen. Spiser du proteiner innen 30 minutter kan det bidra til å oppnå et bedre resultat av treningen.

Ett skritt nærmere målet

Tren og spis riktig mat etter trening. Fit BombzRiktig mat til riktig tid kan spille en stor rolle for resultatet av treningsøkten, men sliter du med å faktisk komme deg på trening? Vi har løsningen for deg! Fit Bombz gir deg den ekstra boosten med energi du trenger for å klare akkurat det du vil, og for å nå målene dine! Prestasjonsøking er et nøkkelord for Fit Bombz. Fit Bombz inneholder nemlig ingredienser som kan bidra til å redusere tretthet og utmattelse, opprettholde en normal forbrenning, i tillegg til at den er med på å stabilisere blodsukkeret. Alt dette birdar til å gi deg den ekstra boosten du trenger til treningen. Fit Bombz er din perfekte treningspartner og hjelper deg til å nå målene du har satt deg!